mandag den 9. april 2012

Elsker den :D

Hello dejlige skønne læsere
Igen i dag er det kedeligt gråt vejr. Jeg sidder og her hjemme hos min mormor, og jeg er ved at falde i søvn pga. vejret. Jeg sad på facebook, da jeg fik den idé, at jeg ville dele min yndlingssuppe pt med jer.
Det er en BROCCOLI SUPPE!




Ingredienser til 4 pers.
4 stk kartofler = 200 g
1 stk broccoli = 600 g
1 stk løg = 75 g
2 fed hvidløg = 6 g
2 spsk rapsolie = 27,3 g
2,5 dl mælk
1 dl fløde
1,4 L grøntsagboillonvand = 2 stk boillonterning
1 tsk havsalt = 5 g
0,5 tsk sort peber = 1 g
200 g baconskiver

Step 1:
Skræl kartoflerne, og skær dem i store tern. Skær så broccoli i mindre stykker, gem et par af buketterne til senere, og derefter pil løget og snit det.

Step 2:
Svits løget i en gryde. Tilsæt kartoffelstykkerne og svits dem med et kort øjeblik. Hæld bouillonen ved og bring den i kog. Kog suppen ved varme og under låg i ca. 10 min. Prop broccolistykkerne i suppen, men 100 g til senere. Tilsæt resten til suppen, og lad den koge med i ca. 5 min.

Step 3:
Blend suppen ad 3-4 gange og hæld den tilbage i gryde (har du en starvblender, så brug den). Tilsæt mælk og fløden og varm suppen op. Kom resten af broccolibuketterne i og kog dem med i ca. 3 min. Smag suppen til.

Step 4:
Svits bacon på en pande til det er efter eget behov. Lad baconskiverne dryppe af på et stykke køkkenrulle.

Jeg håber, at i kan li' suppen - for det kan jeg!
Jeg smagte den første gang i Tyrkiet sidste sommer, og jeg blev forelsket i den.

Xoxo Josefinefiu


Ingen kommentarer:

Send en kommentar